Selamat Hari Raya Aidiladha

Semalam 15-10-2013 kita telah menyambut hari raya Aidiladha..... Tahun ni kami sampai kampung sgt lewat... pukul 8 baru sampai.... Kami bertolak dari Kulim jam 1 pagi.... bawak slow ja sbb berat bawak banyak barang dan jugak kek org order... tambah pulak aku tak sempat nak rehat petang tu kerana masih kerja so malam drive sgt mengantuk.. 3 kali berenti tido... tido kejap ja laa dalam 15-20 minit.....

Sbb sampai dah lewat jadi tak sempat nak solat sunat hari raya lah... baru ja siap angkut semua barang keluar dari kereta kena pi tmp org korban(jemelih). Tahun ni Jerry yg korban sebahagian.... pak mertua aku pi jadi wakil.. aku tukang ikut...bawak laa jugak pisau tapi bukan tahu pun nak lapah.. hahaha... time tu ader 2 kumpulan.... lembu kami yg diorang start sembelih dulu... nasib baik geng aku ni ramai yg dah otai bab nak lapah ni.. so bila dah siap sembelih diorang lapah dgn laju sekali..... aku tukang pegang ngan potong kecik kecik jaa.... :D ... kol 12 dah siap lapah dan dah siap bahagi... kumpulan satu lagi ramai yg geng praktikal dalam bab ni heeheh.. newbie.. so nak zohor baru siap lapah... asar kot baru boleh makan .. hahaha....(gelak kat org pulak)

 Dah siap bahagi.... boleh dah nak ambil balik masak dan bg sedekah....

Hari ni pulak 
Teka menu apa hari ini....


Sekian



0 comments:

Post a Comment

"Tuhan..segalanya telah Engkau tentukan,
terangi saja hatiku, maaf ku selalu terlupa,
mensyukuri semuanya....."