Keta Oh Keta...

Huh... bak kata org tua².....malang tidak berbau..... semalam time bergegas nak pi seberang jaya untuk satu majlis akad nikah........ aku terbabit dalam kemalangan lepas skit tol juru...... time tu hujan lebat giler sampai tak nampak jalan...... aku dah slow down dah.... sbb sebelum tu, aku dari Tol jawi lepas hantar adik ipar aku pi interview....... time tu dah kol 12.30........ aku tekan keta 160kmj gak time tu sbb janji ngan client nak sampai kol 12.30..........sebelum tol juru tu tak ujan sgt... lepas tol juru skit hujan tak ingat........ aku slow...... semua keta slow sbb tak nampak jalan.... tapi tetiba jer keta aku makin ketepi kiri..... aku dok line tengah time tu........ aku cuba betul kan stearing aku balik tapi keta still nak ketepi... aku brek pun dok jalan lagi......... bamm... terhimpit lori kecil... adus laaa........ dalam hati... "mentang² lah dapat CTI..... keta ni nak cat baru lak... keta nak skirt kot... cam pompuan lak keta aku ni"....... aku pi berenti sat kat R&R ....... relek dalam keta jap.. nak turun tengok keta .. hujan lagi...driver lori tu tak perasan pun aku langgar dia.... keras tul........tetiba...... sorang polis mai ngan motor....."Ecik... bumper depan keta encik jatuh kat tengah higway tu... tak nak pi amik ker".. laa.... bumper tercabut ker.... adus.. nak amik camna... last sekali aku jalan kaki pi amik...... jauh gak aku jalan... huh..sampai tempat eksiden tu ... sorang brother ni(org yang tetiba ader time eksiden kat mana² pakai baju floresen) dah amik bumper tu letak tepi jalan..... bro tu tanya"ni abg punya ker..... aku jawab "nyer lah... tak kan pakcik saya punya... pakcik saya tak bawak keta.... dia bawak trektor... trektor tak der bumper"(ayat dalam hati aku jer) ........ dia tumpangkan aku naik motor dia sambil aku pengang bumper keta, dan dia bawak motor tu dalm 80kmj...... cam nak terbang aku time pengang bumper tu... tapi cool jer lah.. tak kan nak sound brother tu lak.. dah lah dia nak tolong.........sampai kat keta... aku boh bumper tu kat sit belakang..... aku pi gak majlis tu.. n sempat amik akad nikah diorang ....... thanks to fazry sbb cover aku time aku lambat....... aper yang berlaku aku terima..... syukur sbb just keta jer yang rosak...... family semua ok....... Alhamdullilah....... sbb kalau lah lori kecik tu tukar lori besar..... penyudah nyer mungkin agak teruk.......




7 comments:

Qaseh Iman said...

selamat x teruk sgt...

hijriah-hidayad-hiwayat said...

sian nuli...ish...ish...
keta hang ni dah jangkit dengan keta nat dan shaffri nih...

Anonymous said...

MN,time tu wife ngan baby ada sama ka? bahayanya.bwk lek lok na..malang mmg tak berbau.tapi jgn la bg berbau dgn petrol plak naa..(buat lawak la plak aku ni..) takziah utk keta you.huhu..sian dia.

Nuruli said...

Wife n Irdina ader kat belakang... Irdina dok tido time tu.....tak terjaga pun...... keta dalam workshop skang ni........huhuhu..... thanks FD

Anonymous said...

sib baik tak pusing 180 darjah cam aku kena. tukar tayar wei ... botak dah tu

Anonymous said...

keta dah ok dah nampaknya.tapi katanya nak tukaq color oren la plak.tul ke ni? heheheheh...

Nuruli said...

-hahahah.. tayar dah tukar..... bunga tayar tu saja 2 inci.. tak kira daun n batang nyer lagi.. kalau licin gak...... tatau lah......

-Tukar oren menarik gak.... kasi side mirror oren.... bonet depan belakang oren..... pergh.... need for speed lah pulak.... hihik

Post a Comment

"Tuhan..segalanya telah Engkau tentukan,
terangi saja hatiku, maaf ku selalu terlupa,
mensyukuri semuanya....."